Egy külföldről behozott dízel Focus kalandjai

Fekete Focus

Fekete Focus

1. fejezet: A Fekete Focusról (és rólam)

2016. augusztus 30. - cutter

Hello World!

Mondanám, ha egy újonnan létrehozott programkód lennék. De nem vagyok, ezért inkább bemutatkozással kezdeném. Mi is ez az egész blog? Szeretném leírni, dokumentálni és megőrizni az utókor számára egy 14 éves, külföldről behozott tucatautó mindennapjait, a vele való gondokat-bajokat, és persze az örömöket is.
Nem egy átlagautós vagyok, aki hétvégenként bevásárlásra, hétköznapokon pedig a szomszéd utcai irodába/munkahelyre kocsikázik. Elég hardcore felhasználó vagyok, napi 2x90 km minden hétköznap, és ez még csak a munkábajárás. Éves szinten 43-45 ezer kilométer simán megvan.

Mazda 323 eladás előtt


Egy ehhez passzoló autót kerestem, mivel az előző Mazdám szépen kidőlt alólam. Nem is motorikusan, mert úgy semmi baja nem volt (még szép, eredeti japán!), hanem rozsdaügyileg. A karosszériát egyre több helyen kellett foltozni, és végül már a tartóelemek is olyan szinten rozsdásodtak, hogy kész anyagi csőd lett volna kilakatoltatni műszaki vizsgára. Így fájó szívvel, de megváltam tőle, és kellett egy utód, mégpedig igen határozott paraméterekkel:

- Minimum 4 ajtó, mert van család is
- Minimum 400 liter csomagtér, hogy aztán a család cucca is beférjen
- 6 liternél alacsonyabb fogyasztás minden körülmények között
- Autópályatempót bírja, ami számomra azt jelenti, hogy egy lóerő 15 kilogrammnál kisebb súlyt mozgasson
- Lehető legmegbízhatóbb konstrukció
- Lehető legolcsóbb javíttatás
- Maximum 800.000 Ft vételár

Ezek voltak a feltételeim, és először nem is akartam Fordot. Természetesen 1.9 TDI Octaviát szerettem volna, csakhát a VW csoport autói annyira túlárazottak, hogy a 800 ezres árba csak rettenetesen széthajtott és leélt autók fértek volna bele, amikből inkább nem kértem. Octavia, Toledo, Golf, Passat, A4 kiesett. Ekkor jött képbe a Mitsubishi Carisma 1900 cm3 dízelmotorral, és meg is néztem az összes eladó példányt Magyarországon (15-17 db volt akkor meghirdetve), de mindegyik hatalmas csalódás volt. Miután Carisma kereséssel elszúrtam 3 hónapot az életemből, beláttam, hogy mást kell választanom, mert nincs időm újabb hónapokat várni, amíg felbukkan egy megfelelő példány. Az ilyen Renault, Citroen féle francia csodákkal természetesen nem foglalkoztam. Már csak a Focus maradt, mint megfelelő típus, abból is az I. generáció, 90 lóerős adagolós TDDI motorral. Több kereskedést felhívtam, és egyet megnézem élőben is Pápán, de nem nyűgöztek le különösebben.

A Fekete Focus első velem töltött napja

És akkor hirtelen felkereült a Használtautó.hu-ra Ő, a Fekete Focus.Egy székesfehérvári kereskedő hirdette 700 ezer magyar forintért, alufelnivel, digitklímával, friss műszakival. Két órán belül ott voltam a kereskedésben, és újabb egy óra múlva a nevemre lett írva az autó. Hát így kezdődött...
És most lássuk mi történt azóta!

A bejegyzés trackback címe:

https://feketefocus.blog.hu/api/trackback/id/tr4711661312

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása